Správne riešenie tejto šifry má päť písmen.
heslo: MARIO
Paradajky sú červené, listy paradajok sú zelené a voda je zas modrá.
Tabuľky v článku nám teda o každom políčku hovoria, ako veľmi je červené, zelené a modré -- inými slovami, máme pred sebou údaje tvoriace červenú, zelenú a modrú zložku bitmapy.
Pozrieť sa na jednotlivé vrstvy vieme pomerne bezbolestne napríklad priamo v Google Sheets. Stačí si napríklad označiť celý list s údajmi o plodoch a pre farbu pozadia políčok zvoliť podmienené formátovanie (conditional formatting). Tomu povieme, že chceme nie jednu farbu, ale farebný prechod (color scale). Už v tejto chvíli by z jednotlivých bitmáp malo byť viditeľné riešenie úlohy.
Ak nie, môžeme ešte farebným prechodom nastaviť správne koncové farby: minimum je čierne, maximum červené / zelené / modré.
Výsledok týchto nastavení si môžete pozrieť tu: read-only spreadsheet.
Ak ešte v týchto obrázkoch škodcu nevidíte, ďalším krokom je zloženie všetkých troch vrstiev dokopy, aby sme dostali celý obrázok. Toto sa dá robiť v grafickom editore: spravíme si screenshoty, vložíme ich do toho istého obrázku ako vrstvy a napríklad mu povieme, nech horné dve len zosvetľujú (layer mode: lighten only).
A takto už vyzerá farebný škodca. Je ním zjavne Super MARIO.
Iná možnosť výroby výsledného obrázku v Gimpe: vyššie spomínané vrstvy si vyrobiť ako monochromatické (od čiernej cez odtiene sivej po bielu) a použiť Colors → Components → Compose.
123456
123456
123456
123456
123456
123456
123456
123456
123456
123456
123456
123456
123456
123456
123456'/**/and/**/DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE('r',2)='r
123456'/**/and/**/DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE('r',0)='r
123456/**/and/**/0=DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE('a',2)
123456/**/and/**/4=DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE('f',0)
123456'and(select+1)>0waitfor/**/delay'0:0:2
123456'and(select+1)>0waitfor/**/delay'0:0:0
123456/**/and(select+1)>0waitfor/**/delay'0:0:2'/**/
123456/**/and(select+1)>0waitfor/**/delay'0:0:0'/**/
123456'/**/and(select'1'from/**/pg_sleep(2))::text>'0
123456'/**/and(select'1'from/**/pg_sleep(0))::text>'0
123456
123456/**/and(select+1/**/from/**/pg_sleep(2))>0/**/
123456
123456/**/and(select+1/**/from/**/pg_sleep(0))>0/**/
123456
123456"and(select*from(select+sleep(2))a/**/union/**/select+1)="
123456
123456"and(select*from(select+sleep(0))a/**/union/**/select+1)="
123456
123456'and(select*from(select+sleep(2))a/**/union/**/select+1)='
123456
123456'and(select*from(select+sleep(0))a/**/union/**/select+1)='
123456
123456
(select*from(select+sleep(2)union/**/select+1)a)
123456
123456
(select*from(select+sleep(0)union/**/select+1)a)
123456
123456
123456
123456'"\(
123456
123456
123456
123456鎈'"\(
123456
123456
123456
123456'and/**/convert(int,sys.fn_sqlvarbasetostr(HashBytes('MD5','1231989177')))>'0
expr 913829338 + 820687861
123456
123456"and"c"="b
convert(int,sys.fn_sqlvarbasetostr(HashBytes('MD5','1139473594')))
123456&set /A 867927294+994188728
123456
123456"and"b"="b
123456$(expr 967440953 + 827841910)
123456/**/and/**/cast(md5('1068294516')as/**/int)>0
123456
123456'and'e'='u
123456'and(select'1'from/**/cast(md5(1599730364)as/**/int))>'0
123456|expr 904610847 + 962805746
<%- 964178069+884501888 %>
123456'and'g'='g
extractvalue(1,concat(char(126),md5(1405522155)))
123456
expr 903584274 + 836193389
#set($c=911012449+999624906)${c}$c
123456/**/and+3=8
${861828645+831681512}
123456"and/**/extractvalue(1,concat(char(126),md5(1780168251)))and"
${(938486257+940131818)?c}
123456
123456/**/and+4=4
123456'and/**/extractvalue(1,concat(char(126),md5(1982413523)))and'
${855083108+802515652}
123456
123456
123456
123456
123456
/*1*/{{896271711+968937420}}
123456
'-var_dump(md5(193449418))-'
123456
123456
123456
${@var_dump(md5(170362097))};
123456
123456
123456
V MATLABe to bolo uplne bezbolestne :). Snad som neporusil licencne podmienky...
Ked uz sme pri exceli, tak mi sme to skladali v nom ...
Private Sub Worksheet_Calculate()
For c = 1 To 16
For r = 1 To 16
Cells(c, r).Interior.Color = RGB(Worksheets(1).Cells(c, r), Worksheets(2).Cells(c, r), Worksheets(3).Cells(c, r))
Next r
Next c
End Sub
Tak jsem na to šel úplně jinak - nakreslil si to ve 3D, našel shluky, ty vybarvil na původním rastru a dostal jsem to hezké bez šumu ve čtyřech barvách. Ale asi malinko pracněji, než bylo zamýšleno. Moc pěkný rastřík :-)
👏