Táto stránka sa tímu počas hry odomkla, keď vyriešil svoju prvú metašifru a získal prvý kúsok mapy.
Nižšie vidíte najskôr verziu tejto stránky po dolúštení všetkých piatich bohov, potom nasledujú komentáre k záveru hry a na konci stránky je diskusia k celej tejto záverečnej aktivite.
Univerzálna šifrovacia pomôcka je ukrytá úplne inde ako stoja obelisky, a to v bode ktorý označujeme X.
Keď priložíte ucho k najzápadnejšiemu obelisku, môžete počuť pieseň Holy Diver.
Pri najvýchodnejšom zo všetkých obeliskov nájdete obetnú misku v tvare pekáča.
Najzápadnejší zo zatiaľ nespomenutých obeliskov má zase tvar trojzubca.
Najsevernejší zo zvyšných obeliskov má na boku pípu.
No a obelisk, ktorý je najbližšie k Aténam, má na sebe vyryté logaritmické tabuľky.
Keď naraz vyletia za bezvetria dva albatrosy, jeden z Diovho a jeden z Hérinho obelisku, oba priamo k bodu X, priletia tam súčasne.
Keď naraz vyletia za bezvetria dva albatrosy, jeden z Poseidónovho obelisku priamo ku bodu X a druhý z Aténinho priamo na Dionýzov, do svojich cieľov priletia súčasne.
Nasledujúci text písaný kurzívou sa tímu zjavil v okamihu, keď získali všetkých päť kusov mapy.
Ak vôbec netušíte, ako pracovať s mapami, a vzdialenosť ste sa práve chystali merať pravítkom na obrazovke počítača, môže vám poradiť Kartograf. Stačí ho Vyhľadať a zaplatiť mu tri mince, a on vám prezradí, ako by on postupoval pri mechanickej časti riešenia tejto úlohy.
(Ak máte aspoň tri mince a vyhľadáte Kartografa, automaticky si od vás vezme tri mince za svoju radu. Ak ho potom vyhľadáte znova, povie vám to isté už zadarmo.)
Po vyhľadaní Kartografa v hernom vyhľadávači a zaplatení troch mincí ste dostali nasledovné informácie:
„Meranie vzdialeností na povrchu Zeme, to je vám ošemetná záležitosť. To nemôžete len tak odmerať úsečku na mape. Pri bežných mapových projekciách najkratšie spojnice bodov v skutočnosti vedú po krivkách.“
„Počítať tieto vzdialenosti tiež nie je ľahké. Na krátke vzdialenosti ešte rozumne fungujú vzorce, ktoré predpokladajú, že Zem je guľa, ale pri dlhších vzdialenostiach sú už dosť nepresné.“
„Môj kamarát Programátor mi povedal, že napríklad knižnica geopy v Pythone vzdialenosti ráta rozumne dobre. Ale ja žiaden programátor nie som, tak ja všetky vzdialenosti meriam jednoducho na Google mapách. Stačí dať pravý klik a vybrať si možnosť Measure distance.“
„Keď si takto nakreslíte úsečku (alebo dokonca lomenú čiaru), môžete jej bodmi hýbať a ono vám to šikovne prerátava vzdialenosti. A počul som, že aj samotní bohovia keď túto metódu kontrolovali, tak boli spokojní, že je dosť presná.“
„A ak preferujete zložitejšie klikacie nástroje, tak sa môžete skúsiť pohrať s týmto.“
Kompletná mapa však má byť štvorcová a nám zjavne jeden roh chýba. Tímy museli odhaliť, kam zmizol, získať ho a tak zrekonštruovať celú mapu.
Ešte dodám fun fact z našej dielne - podľa Wikipédie albatrosy za bezvetria nelietajú, naopak, znášajú sa na vodu. Takže sme sa dobre vyše hodiny snažili namiesto vzdušných vzdialeností vypátrať vodné vzdialenosti. Okrem toho, že to bolo technicky náročnejšie a nepresnejšie to bolo aj dosť funny. Dlho sme diskutovali, či sa vôbec dá dostať z Mníchova do Prahy vodnými cestami bez toho aby sme museli obchádzať celú Európu. :D
Tady jsme zkusili:
- poslat albatrosa od Athény přes Dionýsa až do bodu X
- různě kombinovat bohy a obelisky
- podrobně prozkoumat podivné popisky obelisků (proč je tam to "vidíte", proč to tam vůbec je a nejsou tam jen souřadnice?)
- promíchat bohy podle řazení duhy na konci videa (jediná červená se nehýbe a ta je v seznamu šifer u inventáře, ostatní barvy pasují k bohům, tomuhle jsem fakt věřila...)
- chybějící Island (o kterém jsme věděli od začátku), jsme si relativně dlouho vysvětlovali vyloučením symetrického řešení
- samozřejmě streetview a dohledávání obelisků v daných městech
- a spoustu dalších věcí
Chápu že vám nápad se schovanou šifrou přišel vtipný, ale za mě by byl vhodný spíš k nějakému bonusu. Takhle nás na konci jinak povedené hry dost zprudilo příliš mnoho slepých uliček a zkoušení náhodných postupů a prolomení nám vlastně ani neudělalo moc radost (i když Prometeova šifra byla hezká)..
Gimli2: Vďaka za info o EXIF v PNG. Vôbec som netušil, že do PNG fakt ide vložiť EXIF metadata. Overil som si ten PNG obrázok a stále sa tam naozaj v EXIFe nachádza "ThumbnailImage" JPEG s Islandom.
Sme jediní, ktorí vyskúšali všetky kombinácie priradenia obeliskov? (Nie je ich tak veľa ako sa zdá) S online toolom to išlo dosť rýchlo, no už na začiatku som tušil, že toto nie je cesta, tak či tak som to musel skúsiť.
Haha, tiež sme tu všeličo objavili:
- albatros pochádza z arabského slova znamenajúceho potápač, čiže Diver
- námornícka legenda hovorí, že keď niekto zabije albatrosa, čaká ho SMOLA
- Mníchovské súradnice odkazujú na miesto, kde ani Google auto nebolo, no ale sú tam fotky z vnútra zubárskej ambulancie, kde sa to "trojzubcami" len tak hemží, vrátane jedného umeleckého diela znázorňujúceho tri zuby (ideme stalkovať, kto z organizátorov si bol robiť zuby v Mníchove? a kto sa zatúlal do zašitej uličky v Molenbeeku?)
- prečo ten divný spelling: Stockholm a British múzeum?
- každé z miest má aspoň jeden obelisk a neďaleko daných súradníc, navyše pre tom pražskom je miska: https://cs.wikipedia.org/wiki/Obelisk_(Pra%C5%BEsk%C3%BD_hrad)#/media/Soubor:Praha,_m%C3%ADsa_v_Rajsk%C3%A9_zahrad%C4%9B_Hradu_(8).jpg
- Štokholmské súradnice neodkazujú na Staré mesto (Gamlastan), ale na štvrť Kungsholmen
- v Štokholme je firma Holy Diver, a rovnomenný bar je aj v Londýne (nie Britskom, ale v USA)
Keby ste vedeli koľko vecí sme objavili, ktoré vyzerali, že súvisia s riešením. Prešmyčky (SMOLA-MASLO-že by Hera?, ATENA - ANETA - krstne meno?). Alebo priložíte UCHO - k čomu sa dá priložiť ucho aby vzniklo nejaké zmysluplné slovo? Nie je trojzubec odkaz na grécku abecedu a poslednú božskú šifru? Vagónik s písmenom Psí patril k Washingtonu. Tiež, otvoríš si google maps s tým Vítkovom a tam bum, obetná miska v tvare pekáča! Ale tá mala byť inde! Takže trochu trápenie :( a fakt by ma zaujímalo, či to boli všetko náhody, alebo si niekto povedal, že to budú cool falošné stopy.
Mňa by zaujímalo, ako ste vymýšľali súradnice obeliskov a vôbec, čo bolo skôr - tá vypaľovňa či čo to je, alebo obelisky. :)
Inštrukcie sú pomerne priamočiare. Kreslím do mapy. Hmm... to mi nevychádza. Jasné že to nebude také ľahké. Šifrovacia pomôcka je v bode X, to znamená že potrebujeme 2 čiary, čiže 4 riešenia. Reálne sa celkom dalo v niektorých situáciách s pomocou street-view a popisu nafitovať bohov na obelisky rôzne... Ale tak aspoň som si natrénoval kreslenie do mapy. Je celkom fajn poznať ten webový tool, veľa krát v živote som hľadal niečo podobné (ideálne offline na mobil alebo pc, ale aj online je ok).
Väčšinou keď si čítam riešenia šifier, tak sa plieskam po čele že ako na toto niekto mohol prísť. Pri tomto sa plieskam po čele že ako sme si mohli nevšimnúť že z perfektného štvorca očividne chýba ústrižok, a že bohov je vlastne 6 :D
Jo uz som si precital. Dik. ;-) Ono ked mam v PNG EXIF, uz to samotne smrdi..., pak mi prisel prazdny pruhledny 800×800px PNG trochu velky 187 kB (ac je to irelevantne s 4.5 kB thumbnailom). Pro ty, ktorych zaujima, co ze to tam bylo zakutane: https://pasteboard.co/Jd65D6G.jpg
Lol, takže *tak* ste to vy dali :D Hehe, ďakujte hlúpemu gimpu čo ho zjavne nezvládol pregenerovať. Pozri epilóg, tam je tá schodnejšia cesta detailnejšie popísaná.
Byla nejaka cistsi cesta k 6. utrzku mapy, nez si jej vykutat v blbem rozsliseni ze zapomenuteho (umyslne?) embeded exif thumbnailu z 5. utrzku mapy skus5.*.ok.png?